Ph.D Workshop

01/04/2014 - 14:15

הלר יוסי: ניהול והתנהגות ארגונית

 

הצעה לתכנית מחקר במסגרת הלימודים לתואר שלישי

 

מודל תיווך ממותן של הקשר בין יצירתיות לבין חדשנות והשלכות החדשנות על הארגון (ביצועי העובד ונטיה לעזיבה)

 

Moderated Mediation Model of the Relationship between Creativity and Innovation, and the Implications of Innovation on the Organization (Employee Performance, and Turnover Intentions)

תקציר

            בכלכלה העולמית הלא יציבה של ימינו, חדשנות (innovation) הפכה לתנאי הכרחי להישרדות ולכושר התחרות של פירמות. פירמות מציבות את החדשנות כמטרה אסטרטגית ברורה ומשקיעות משאבים ניכרים בהשגתה ועל ידי כך לשפר ביצועים ולהגדיל את רווחי החברה.

מחקר זה מתמקד בשלבים הבאים: 1. בקשר בין יצירתיות של העובדים ויישומן – החדשנות בארגון; 2. גורמים שיכולים להשפיע על חדשנות; ו – 3. השלכות החדשנות על ביצועי העובד ונטיה לעזוב את הארגון.

במוקד העבודה מוצע ששיתוף ידע מתווך בין יצירתיות לבין חדשנות. שיתוף ידע תלוי בנכונות העובד לחלוק את הידע שלו בין חבריו ובאמצעים שהארגון מעמיד לרשות העובדים להגברת שיתוף ידע. יבחנו קבוצות גורמים ברמת העובד, הקבוצה והארגון שיכולים להשפיע על שיתוף ידע: 1. ברמת העובד - השתלבות בעבודה (work engagement); 2. ברמת הקבוצה - לכידות (cohesion), אמון (trust), הטרוגניות (heterogeneity), עבודת הצוות ביחד (team longevity); 3. ברמת הארגון - תמיכה ארגונית (organizational support). ברקע העבודה תיבחן השפעת אסטרטגית ambidexterity (Exploration-Exploitation) על חדשנות.

תרומת החדשנות מוערכת על ידי התוצאות הארגוניות שלה ועל כן המחקר יבחן השפעת חדשנות על ביצועי העובד ונטיה לעזיבה.

במחקר ישתתפו כ-50 צוותי עבודה, הכוללים כ-350 עובדי ידע (knowledge workers), בחברה גדולה בענף ההיי-טק. שאלון המחקר, עליו יתבקשו המשתתפים לענות, יכלול כלי מחקר קיימים ומתוקפים. מדידת ביצועי העובדים ו-ambidexterity תעשה באמצעות שאלונים שינתנו לממונים. ניתוח הנתונים ייעשה באמצעות התוכנות הסטטיסטיות SPSS ו- Amos, כדי לתת מענה להשערות התיווך והמיתון במודל, ו- HLM על מנת לבחון בו זמנית את רמות העובד והקבוצה.

הדיון יתמקד בממצאי המחקר, מגבלות המחקר ויוצעו אפשרויות למחקרים עתידיים. בנוסף, יפורטו התרומות וההשלכות התיאורטיות והפרקטיות של המחקר עבור המנהלים והארגון.

 

 

Abstract

In today's unstable world economies, innovation is a crucial prerequisite impacting firm's survival and competitive ability. In order to improve performance and make more profit, firms set innovativeness as a strategic target and invest considerable resources in it.

This research focuses on the following stages: 1. the relationship between employee creativity and its implementation - innovativeness; 2. Factors that influence innovativeness; and 3. Implications of innovativeness on employees` performance and intention to quit. It is suggested that knowledge sharing (KS) mediates the relationship between creativity and innovativeness. Factors which can affect KS relate to the following three levels: 1. Employee level - work engagement; 2. Group level - cohesion, trust, heterogeneity, team longevity; 3. Organization level – Organizational Support. Organizational ambidexterity (Exploration-Exploitation) will be examined as the organizational strategy. Innovativeness` contribution is valued in terms of organizational outcomes (employees` performance, intention to quit).

Study sample will include about fifty work teams, containing about 350 knowledge workers in a high-tech corporation. Instruments will include existing and valid questionnaires. Employees` performance and ambidexterity measurement will use questionnaires given to the respondent's supervisor. Data analysis will employ SPSS and Amos to examine mediation and moderation hypothesis, as well as HLM to examine employee and group levels simultaneously.

The discussion will focus on the study results, limitations and suggestions for future research. Theoretical and practical contributions and implications for managers and the organization will be discussed.

 

מתדיין: לוי אברהם