גב' רחל-יהל חלפון

גב'
גב' רחל-יהל חלפון
דוא"ל: 
תחומי מחקר: 

תחומי מחקר

חיזוי התנהגות אנושית במכירות פומביות אלקטרוניות

מנחים: פרופ' דיויד שוורץ ופרופ' און שחורי

תקציר הצעת המחקר:

בהקשרי אינטרנט, יש צורך בשיטות המנתחות התנהגויות משתמשים, בונות מודלים של משתמשים ומנסות לחזות החלטות ופעולות. אכן, שיטות כאלו ידועות בספרות, אולם יש בהן חסרונות אשר יכולים להגביל את היישום המעשי שלהן. בפרט, בשיטות הידועות קיים מתאם שלילי בין הדיוק בחיזוי ההתנהגות לבין המורכבות החישובית. בכדי לטפל בבעיה זו, מחקר זה הציב לו למטרה את פיתוחו של מודל משתמש מדויק אך יעיל חישובית. כוונת המחקר הינה לזהות את המאפיינים המהותיים של המשתמש, אשר יספקו חיזוי באיכות גבוהה של העדפות וצרכים של משתמשים במורכבות חישובית נמוכה. מודל זה יציג חידוש משמעותי משיטות חיזוי קיימות. בניגוד למודלי משתמש הידועים בספרות, המודל שלנו יוסק מצפייה בהתנהגות המשתמשים ולא ממידע המסופק מהם באופן ישיר, ויכיל מאפיינים המשפיעים על תהליכי קבלת ההחלטות של המשתמשים. על מנת לתקף את השיפורים שהמודל שלנו מספק, המחקר שלנו ישווה באופן אמפירי את שיעור הצלחת החיזוי של פעולת המשתמש על פי השיטה שלנו לזה הנעשה על פי שיטות חיזוי קיימות (בהקשרי פעילות אינטרנט). לצורך כך, אנו מתכננים לבצע מחקר אמפירי בשני שלבים. בשלב הראשון, אנו נתכנן ונבצע ניסויים שבם אנשים פועלים באינטראקציה  במכירה פומבית הפוכה מקוונת. הניסויים ינותחו על מנת להפיק מודלי משתמש. השלב השני יכלול שימוש במודלים הללו כדי להדגים את התחזית בעזרתם של הטכניקות שלנו וכדי לבחון את איכות חיזוי זה. תיקוף נוסף של תוצאות הניסוי יבוצע באמצעות אימות באופן לא-מקוון.