The Role of Entrepreneurs' Attributes on Venture Funding Potential Evaluation

poster

 

 

 השקעה במיזמים בתחילת דרכם כרוכה בסיכון ובאי- וודאות משמעותיים. על כן, מרבית הפגישות שבהן מוצגים המיזמים (פיצ'ים, pitches) לגיוס השקעה בהם, לא צולחים. בעוד שספרות המחקר בתחום המימון היזמי מראה כי משקיעים מסתמכים על תחושות הבטן שלהם, הרי שטרם הובהר אילו ממאפייני היזם מהווים שיקול בסוג זה של שיפוט אינטואיטיבי. המחקר הנוכחי מציג מודל הוליסטי של מאפייני היזם ביחס להערכת המשקיעים לצורך מימון פוטנציאלי. המודל מתחלק לשלוש קטגוריות: מאפייני יחסי היזם והמשקיע, מאפייני המוטיבציה של היזם, ומאפייני הביצוע וההשפעה של המיזם. בהמשך נבחן המודל בתחרויות פיצ'ינג בזמן-אמת, תוך ניתוח הנתונים שנאספו מיזמים בחברות הזנק (סטארט-אפ) טכנולוגיות, מעריכים מתחום הפסיכולוגיה, ומשקיעים. המודל מעוגן בתיאוריית העיבוד הכפול (Dual Processing Theory) ותיאוריית האיתות (Signaling Theory). השערתנו היא שמשקיעים מבססים את הערכותיהם על שיפוט אינטואיטיבי של יזמים, ומוצג הקשר בין מסוגלותו של יזם, היותו בר-אימון (coachable), תשוקתו, מוכנותו ומנהיגותו להערכות משקיעים בדבר השקעה פוטנציאלית במיזמים שאותו הוא מציג