Dr. Ori Grossman (CPA)
Consumer Behavior
Music Psychology
CV
Dr. CPA Ori Grossman is Doctoral graduate at the faculty of Business Administration, The Hebrew University of Jerusalem.
Dr. Grossman has deep, extensive academic and professional knowledge and rich experience in Israel's capital market - has served in senior professional positions in top graded institutions, as: Head of the Professional Practice and Risk Management Department at the economic consulting firm Giza Singer Even; Regulator in the Corporate Finance Department at the Israel Securities Authority; Accountant in the professional practice department at BDO Ziv Haft.
Dr. Grossman holds an MBA (Cum Laude) and BA in economics and accounting from The Hebrew University of Jerusalem and BA (Magna Cum Laude) in political science and communication from Bar Ilan University.
CV - link
Research
Marketing
Courses
- Advances research methods
- Marketing research methods
- Management seminar
- Practicum
- Financial accounting
- Financial statements analysis
- Financial statements and accounting problems
- Introduction to Microeconomics
- Introduction to Macroeconomics
- שיטות מחקר מתקדמות
- חקר שווקים
- אסטרטגיה וניהול שיווק במגזר הציבורי ובארגונים חברתיים
- סמינריון בניהול
- פרקטיקום בשיווק
- חשבונאות פיננסית
- ניתוח דוחות כספיים
- דוחות כספיים ובעיות מתקדמות בחשבונאות
- מבוא לכלכלה מיקרו
- מבוא לכלכלה מקרו
מענקי הוראה:
- מענק לחדשנות בהוראה לקורס אסטרטגיה וניהול שיווק במגזר הציבורי ובארגונים חברתיים, שנה"ל תשפ"ה - (לחץ כאן)
- מענק לחדשנות בהוראה לקורס שיטות מחקר מתקדמות, שנה"ל תשפ"ג- תשפ"ד (לחץ כאן)
- מענק פרויקט "אקדמיה משלבת התנסות" לפרקטיקום בשיווק, שנה"ל תשפ"ג, תשפ"ד, תשפ"ה (לחץ כאן)
פרויקטים בהוראה:
אירוע סיכום הפרקטיקום בשיווק, יוני 2023 - קישור
קישור לאתר האינטרנט של כלים שלובים, הופק במסגרת הפרקטיקום בשיווק, ספטמבר 2023 - קישור
הפקת אירוע על ידי הפרקטיקום בשיווק - חשיפת גופי הביצוע של כלים שלובים, ספטמבר 2024 - קישור
Publications
Grossman, O. & Rachamim. M. (2024). How Can Coffee Shops Draw Customers Back After COVID-19? The Influence of Psychological Distance on Coffee Versus Tea Preference. Journal of Business Research. link
Grossman, O. & Rachamim, M. (2023). Does Classical Versus Pop Music Influence Coffee Purchase Likelihood?. Psychology of Music. link
Hornik, J., Ofir, C., Rachamim, M., & Grossman, O. (2023). The Bittersweet of Success: Malicious Online Responses to Others Achievements. Frontiers in Psychology, 14, 292. link
Hornik, J., Ofir, C., Rachamim, M., & Grossman, O. (2024). A Tango of Two Dark Emotions: Mixed Reactions to Commercial Entities (Mis)fortunes. Customer Needs and Solutions, 11:2. link
Hornik, J., Rachamim, M., Shaanan Satchi, R., & Grossman, O. (2021). A Dark Side of Human Behavior: Development of a Malicious Sentiments Scale to Others Success or Failure. Computers in Human Behavior Reports. link
Hornik, J., Rachamim, M., & Grossman, O. (2021).Ripples of Contempt: Aversive Responses to Other (Mis)Fortunes. Motivation and Emotion, 45, 809-817. link
Rachamim, M., Graguer, S., Grossman, O. & Ofir, C. (In press). New Directions in Behavioral Pricing and Introduction. In C. Ofir (Ed.), Directions in behavioral pricing. World Scientific Publishing.
רחמים, מ., נתן, א., גרוסמן, א., גרגר, ס., ומיה-שגריר, ל. (2022). "תוכן שיווקי סמוי במשחקי וידאו: תובנות חדשות", תיאוריה ופרקטיקה בניהול, (4), 64 - 77. קישור
גרוסמן, א., רחמים, מ., ומן, י. (2021). "השפעת הזהות האתנית על העדפות צרכנים: המקרה של ערביי מזרח ירושלים", תיאוריה ופרקטיקה בניהול, (2), 58- 78. קישור
הורניק, י., אופיר, ח., רחמים, מ., וגרוסמן, א. (2021). "השפעת מסרים פרסומיים על שכנוע הצרכן: פרסום רגשי לעומת פרסום שכלתני", תיאוריה ופרקטיקה בניהול, (1), 35- 52. קישור
השתתפות בכנסים:
Last Updated Date : 13/09/2024