ד"ר מתי רחמים

טלפון
דוא"ל
matti.rachamim@biu.ac.il
משרד
בניין 504, משרד 331
שעות קבלה
בתאום מראש.
תיבת דואר
16
    קורות חיים

    מתי רחמים היא חברת סגל בשיווק בבית הספר למנהל עסקים, אוניברסיטת בר-אילן. מתי קיבלה את תואר הדוקטורט שלה בשיווק מטעם בית הספר למנהל עסקים שבאוניברסיטה העברית. כמו כן, היא בוגרת תואר ראשון בכימיה (בהצטיינות) ותואר שני במנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית.

    מתי מכהנת כראשת תוכניות המנהלים בבית הספר למנהל עסקים.

    תחומי המחקר שלה מתמקדים ביישומי בינה מלאכותית בתחום השיווק, חקר התנהגות צרכנים והיבטים אתניים בצרכנות. במחקריה, היא בוחנת כיצד מערכות המלצה מבוססות בינה מלאכותית ותאומים דיגיטליים  (digital twins) משפיעים על תהליכי קבלת החלטות שיווקיות, וכן כיצד ניתן לתעל טכנולוגיות אלו לצורך חיזוק חוויית הלקוח והעמקת ההבנה של אינטראקציות צרכן־מותג. מחקריה עוסקים גם בהשפעת תכנים שיווקיים, גלויים וסמויים, על שיפוטים והתנהגויות צרכניות; בניתוח האפקטיביות של מסרים פרסומיים מסוגים שונים; ובהשפעת רגשות על תגובות הצרכנים. בנוסף, היא חוקרת את ההשלכות של שיווק אתני, לרבות האופן שבו צרכנים מקבוצות תרבותיות מגוונות מפרשים מסרים בעלי תוכן מוסרי, ואת השפעתם של משתנים כגון זהות אתנית וערכים תרבותיים על העדפות צרכניות והתנהגות כלפי מותגים.

    מלמדת את הקורסים ניהול השיווק, קבלת החלטות צרכניות, שיווק לעסקים וסוגיות מתקדמות בשיווק.

    קורסים

    ניהול השיווק: 70-636

    קבלת החלטות צרכניות: 70-664

    שיווק לעסקים (B2B): 70-916

    סוגיות מתקדמות בשיווק: 70-633

    הצטיינות בהוראה, ביה"ס למנהל עסקים, 2019.

    הצטיינות בהוראה, ביה"ס למנהל עסקים, 2020.

    הצטיינות בהוראה, הפקולטה למדעי החברה, 2023.

    פרסומים

    Hornik, J., Ofir, C., & Rachamim, M. (2017). Advertising appeals, moderators, and impact on persuasion: A quantitative assessment creates a hierarchy of appeals. Journal of advertising research, 57(3), 305-318.

    Hornik, J., Satchi, R. S., & Rachamim, M. (2019). The joy of pain: A gloating account of negative electronic word-of-mouth communication following an organizational setback. Internet Research, 29(1), 82-103.

    The paper was selected by the editorial team of Internet Research for the outstanding paper award.

    Hornik, J., Rachamim, M., & Grossman, O. (2021). Ripples of contempt: aversive responses to others (mis) fortunes. Motivation and Emotion, 45(6), 809-817.

    Hornik, J., Rachamim, M., Satchi, R. S., & Grossman, O. (2021). A dark side of human behavior: development of a malicious sentiments scale to others success or failure. Computers in Human Behavior Reports, 4, 100112.‏

    Hornik, J., Ofir, C., Rachamim, M., & Grossman, O. (2021). The Impact of Emotional versus Rational Appeals. Theory and Practice in Management, 1, 35-52. (HEB)

    Song, Y., Berger, R., Rachamim, M., Johnston, A., & Colladon, A. F. (2022). Modeling the industry perspective of university-industry collaborative innovation alliances: Player behavior and stability issues. International Journal of Engineering Business Management, 14, 18479790221097235.

    Berger, R., Drori, N., Rachamim, M., & Alon, I. (2023). Towards an emic model of business culture. Competitiveness Review, 33(6), 1161-1178.

    Grossman, O., Rachamim, M., & Mann., J. (2022). The Influence of Ethnic Identity on Consumer Preferences: The Case of East Jerusalem Arabs. Theory and Practice in Management, 2, 58-78. (HEB)

    Rachamim, M., Nathan, O., Grossman, O., Graguer, S., & Mia-Shagrir, L. (2022). Product Placement in Video Games: New Insights. Theory and Practice in Management, 4, 64-77. (HEB)

    Berger, R., Drori, N., Rachamim, M., & Alon, I. (2023). Towards an emic model of business culture. Competitiveness Review, 33(6), 1161-1128.

    Hornik, J., & Rachamim, M. (2023). Justice for all: A marketing perspective and research agenda. Journal of Business Research, 159, 113710.

    Hornik, J., Ofir, C., Rachamim, M., & Grossman, O. (2023). The bittersweet smell of success: Malicious online responses to others achievements. Frontiers in Psychology, 14, 1085317.‏‏

    Berger, R., Barnes, B. R., Lee, L., & Rachamim, M. (2023). Are Christian Arabs’ business models different from those of Muslim Arabs?, International Marketing Review, 40(2), 290-312.

    Grossman, O., & Rachamim, M. (2023). Does classical versus pop music influence coffee purchase likelihood?. Psychology of Music, 03057356231153071.‏

    Hornik, J., Rachamim, M., & Graguer, S. (2023). Fog computing: a platform for big-data marketing analytics. Frontiers in Artificial Intelligence, 6, 1242574.

    Hornik, J., & Rachamim, M. (2023). Torn Between Online Marketing Stories: Trait Ambivalence’s Influence on Schadenfreude. Journal of Consumer Satisfaction, Dissatisfaction and Complaining Behavior, 36(2), 1-12.

    Rachamim, M., & Moran, A. (2023). Product Placement as a Green Marketing Platform. Theory and Practice in Management, 5, 78-87. (HEB)

    Grossman, O., & Rachamim, M. (2024). How can coffee shops draw customers back after COVID-19? the influence of psychological distance on coffee versus tea preference. Journal of Business Research, 172, 114431.

    Hornik, J., Rachamim, M., & Grossman, O. (2024). A Tango of Two Dark Emotions: Mixed Reactions to Commercial Entities (Mis) fortunes. Customer Needs and Solutions, 11(1), 2.

    ‏Hornik, J., Ofir, C., Rachamim, M., & Graguer, S. (2024). Fog Computing-Based Smart Consumer Recommender Systems. Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research, 19(1), 597-614.

    ‏Man, T. W. Y., Berger, R., & Rachamim, M. (2024). A social constructivist perspective on novice entrepreneurial learning in business incubators. International Journal of Emerging Markets, 19(5), 1281-1305.

    Hornik, J., Ofir, C., & Rachamim, M., (2024). Out of the Fog: Fog Computing Enabled AI to Support Smart Marketing Management. Management Review Quarterly, 1-33.

    ‏Hornik, J., & Rachamim, M. (2024). Television shows ideation, and testing with smart digital twins to advance ratings. Electronic Commerce Research, 1-32.

    Rachamim, M., Hornik, J., & Ofir, C. (2025). The market for private security: a review, research agenda, and marketing strategies for a contested terrain. Management Review Quarterly, 1-41.

    Berger, R., Barnes, B. R., Rachamim, M., & Silbiger, A. (in press). Is Guanxi prevalent across China? Evidence from seventeen provinces. European Journal of International Management.

    Hornik, J., & Rachamim, M. (in press). Leveraging real-time digital twins for smart livestreaming platforms to enhance consumers’ experience. Journal of Supercomputing.

    Hornik, J., & Rachamim, M. (in press). AI-enabled consumer digital twins as a platform for research aimed at enhancing customer experience. Management Review Quarterly.

    Rachamim, M., & Hornik, J. (2024, December). AI-enabled cognitive digital twins to support product life-cycle management. Proceedings of the 2024 International Conference on Computational Science and Computational Intelligence (CSCI), Las Vegas, NV, USA.

     

    Chaters

    Ofir, C., & Rachamim, M. (2011). Processing of price information. In J. N. Sheth (Ed.), Legends in marketing. Sage Publications IndiaPvt Ltd, 35-48.

    Rachamim, M., Graguer, S., Grossman, O., & Ofir, C. (2024). Introduction: New Directions in Behavioral Pricing. In New Directions in Behavioral Pricing (pp. xv-xx). World Scientific Publishing Co.. https://doi.org/10.1142/9789811292231_fmatter.

    Rachamim, M., & Hornik, J. (2024). Internet of Marketing Things: A Fog Computing Paradigm for Marketing Research. In Marketing - Annual Volume 2024. IntechOpen.

     

    תאריך עדכון אחרון : 06/05/2025