ד"ר מתי רחמים

טלפון
פקס
03-7384300
דוא"ל
matti.rachamim@biu.ac.il
משרד
בניין 504, משרד 331
שעות קבלה
בתאום מראש.
תיבת דואר
72
    קורות חיים


    מתי רחמים היא חברת סגל בשיווק בבית הספר למנהל עסקים, אוניברסיטת בר-אילן. מתי קיבלה את תואר הדוקטורט שלה בשיווק מטעם בית הספר למנהל עסקים שבאוניברסיטה העברית. כמו כן, היא בוגרת תואר ראשון בכימיה (בהצטיינות) ותואר שני במנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית.

    מתי מכהנת כראשת תוכניות המנהלים בבית הספר למנהל עסקים.

    תחומי המחקר שלה מתמקדים בפרסום (תוכן שיווקי סמוי), התנהגות צרכנים וקבלת החלטות צרכניות. במחקריה היא בוחנת את השפעת התוכן השיווקי הסמוי על קבלת החלטות הצרכן; הגורמים המשפיעים על אפקטיביות הפרסום; השפעת פרסום שלילי על התנהגות הצרכן; והשפעת הזהות האתנית על העדפות צרכנים.

    מלמדת את הקורסים ניהול השיווק, קבלת החלטות צרכניות, שיווק לעסקים וסוגיות מתקדמות בשיווק.

    מחקר

    Rachamim, M., Shagrir, M. L., & Grossman, O. Product placement in mass media: A content analysis on different product placements.

    Rachamim, M., Nathan, O., Grossman, O., & Graguer, S. Product placement in video games: New insights.

    Ofir, C., Grossman, O., & Rachamim, M. Some questions about the mechanisms of CLT.

    קורסים

    ניהול השיווק: 70-636

    קבלת החלטות צרכניות: 70-664

    שיווק לעסקים (B2B): 70-916

    סוגיות מתקדמות בשיווק: 70-633

    הצטיינות בהוראה, ביה"ס למנהל עסקים, 2019.

    הצטיינות בהוראה, ביה"ס למנהל עסקים, 2020.

    הצטיינות בהוראה, הפקולטה למדעי החברה, 2023.

    פרסומים

    Articles

    Hornik, J., Ofir, C., & Rachamim, M. (2016). Quantitative evaluation of persuasive appeals using comparative meta-analysis. Communication Review, 19(3), 192-222.

    Hornik, J., Ofir, C., & Rachamim, M. (2017). Advertising appeals, moderators, and impact on persuasion: A quantitative assessment creates a hierarchy of appeals. Journal of advertising research, 57(3), 305-318.

    Hornik, J., Satchi, R. S., & Rachamim, M. (2019). The joy of pain: A gloating account of negative electronic word-of-mouth communication following an organizational setback. Internet Research, 29(1), 82-103.

    The paper was chosen by the editorial team of Internet Research for the outstanding paper award.

    Hornik, J., Rachamim, M., & Grossman, O. (2021). Ripples of contempt: aversive responses to others (mis) fortunes. Motivation and Emotion, 45(6), 809-817.

    Hornik, J., Rachamim, M., Satchi, R. S., & Grossman, O. (2021). A dark side of human behavior: development of a malicious sentiments scale to others success or failure. Computers in Human Behavior Reports, 4, 100112. (ahead-of-print).

    Hornik, J., Ofir, C., Rachamim, M., & Grossman, O. (2021). The Impact of Emotional versus Rational Appeals. Theory and Practice in Management, 1, 35-52. (HEB)

    Song, Y., Berger, R., Rachamim, M., Johnston, A., & Colladon, A. F. (2022). Modeling the industry perspective of university-industry collaborative innovation alliances: Player behavior and stability issues. International Journal of Engineering Business Management, 14, 18479790221097235. (ahead-of-print).

    Man, T. W. Y., Berger, R., & Rachamim, M. (2022). A social constructivist perspective on novice entrepreneurial learning in business incubators. International Journal of Emerging Markets. (ahead-of-print).

    Grossman, O., Rachamim, M., & Mann., J. (2022). The Influence of Ethnic Identity on Consumer Preferences: The Case of East Jerusalem Arabs. Theory and Practice in Management, 2, 58-78. (HEB)

    Rachamim, M., Nathan, O., Grossman, O., Graguer, S., & Mia-Shagrir, L. (2022). Product Placement in Video Games: New Insights. Theory and Practice in Management, 4, 64-77. (HEB)

    Berger, R., Drori, N., Rachamim, M., & Alon, I. (2023). Towards an emic model of business culture. Competitiveness Review, 33(6), 1161-1128.

    Berger, R., Barnes, B. R., Lee, L., & Rachamim, M. (2023). Are Christian Arabs’ business models different from those of Muslim Arabs?, International Marketing Review, 40(2), 290-312.

    Grossman, O., & Rachamim, M. (2023). Does classical versus pop music influence coffee purchase likelihood?. Psychology of Music, 03057356231153071. (ahead-of-print).

    Hornik, J., & Rachamim, M. (2023). Justice for all: A marketing perspective and research agenda. Journal of Business Research, 159, 113710. (ahead-of-print).

    Hornik, J., Ofir, C., Rachamim, M., & Grossman, O. (2023). The bittersweet smell of success: Malicious online responses to others achievements. Frontiers in Psychology, 14, 1085317. (ahead-of-print).

    Hornik, J., Rachamim, M., & Graguer, S. (2023). Fog computing: a platform for big-data marketing analytics. Frontiers in Artificial Intelligence, 6, 1242574. (ahead-of-print).

    Rachamim, M., Hornik, J., & Ofir, C. (2023). The market for private security: a review, research agenda, and marketing strategies for a contested terrain. Management Review Quarterly, 1-41.

    Berger, R., Barnes, B. R., Rachamim, M., & Silbiger, A. (forthcoming). Is Guanxi prevalent across China? Evidence from seventeen provinces. European Journal of International Management.

    Hornik, J., & Rachamim, M. (2023). Torn Between Online Marketing Stories: Trait Ambivalence’s Influence on Schadenfreude. Journal of Consumer Satisfaction, Dissatisfaction and Complaining Behavior, 36(2), 3-14.

    Rachamim, M., & Moran, A. (2023). Product Placement as a Green Marketing Platform. Theory and Practice in Management, 5, 78-87. (HEB)

    Grossman, O., & Rachamim, M. (2024). How can coffee shops draw customers back after COVID-19? the influence of psychological distance on coffee versus tea preference. Journal of Business Research, 172, 114431. (ahead-of-print).

     

    Chapters

    Ofir, C., & Rachamim, M. (2011). Processing of price information. In J. N. Sheth (Ed.), Legends in marketing. Sage Publications IndiaPvt Ltd, 35-48.

    Rachamim, M., Graguer, S., Grossman, O., & Ofir, C (Ed.). (in press). New directions in behavioral pricing and introduction. In New Directions in behavioral pricing. World Scientific Publishing.

    תאריך עדכון אחרון : 29/02/2024