ד"ר מתי רחמים

טלפון
פקס
03-7384300
דוא"ל
matti.rachamim@biu.ac.il
משרד
בניין 504, משרד 331
שעות קבלה
בתאום מראש.
תיבת דואר
72
תחומי מחקר
    קורות חיים


    מתי רחמים היא חברת סגל בשיווק בבית הספר למנהל עסקים, אוניברסיטת בר-אילן. מתי קיבלה את תואר הדוקטורט שלה בשיווק מטעם בית הספר למנהל עסקים שבאוניברסיטה העברית. כמו כן, היא בוגרת תואר ראשון בכימיה (בהצטיינות) ותואר שני במנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית.

    מתי מכהנת כראשת תוכניות המנהלים בבית הספר למנהל עסקים.

    תחומי המחקר שלה מתמקדים בפרסום (תוכן שיווקי סמוי), התנהגות צרכנים, שיווק חברתי וקבלת החלטות צרכניות. במחקריה היא בוחנת את השפעת התוכן השיווקי הסמוי על קבלת החלטות הצרכן; הגורמים המשפיעים על אפקטיביות הפרסום; השפעת פרסום שלילי על התנהגות הצרכן; והשפעת הזהות האתנית על העדפות צרכנים.

    מלמדת את הקורסים ניהול השיווק, קבלת החלטות צרכניות, שיווק לעסקים, סוגיות מתקדמות בשיווק ושיווק חברתי.

    מחקר

    Rachamim, M., Shagrir, M. L., & Grossman, O. Product placement in mass media: A content analysis on different product placements.

    Rachamim, M., Grossman, O., & Graguer, S. The impact of green products on the consumer's attitude in exposure to product placement.

    Rachamim, M., Nathan, O., Grossman, O., & Graguer, S. Product placement in video games: New insights.

    Berger, R., Barnes, B. R., Lee, L., & Rachamim, M. Are Christian Arabs’ business models different from those of Muslim Arabs?

    Berger, R., Abbas, J. A., Barnes, B. R., & Rachamim, M. The six schools of Islamic thought: Implications for foreign business.

    Hornik, J., Rachamim, M., & Grossman, O. The bittersweet taste of success: Malicious responses to commercial entities achievements.

    Hornik, J., Rachamim, M., & Grossman, O. A tango of two dark emotions: Mixed reactions to marketplace entities’ (mis)fortunes.

    Ofir, C., Grossman, O., & Rachamim, M. Some questions about the mechanisms of CLT.

    קורסים

    ניהול השיווק: 70-636

    קבלת החלטות צרכניות: 70-664

    שיווק לעסקים (B2B): 70-916

    סוגיות מתקדמות בשיווק: 70-633

    שיווק חברתי: 70-796

    הצטיינות בהוראה, ביה"ס למנהל עסקים, 2019.

    הצטיינות בהוראה, ביה"ס למנהל עסקים, 2020.

    פרסומים

    Articles

    Hornik, J., Ofir, C., & Rachamim, M. (2016). Quantitative evaluation of persuasive appeals using comparative meta-analysis. The Communication Review, 19(3), 192-222.‏

    Hornik, J., Ofir, C., & Rachamim, M. (2017). Advertising appeals, moderators, and impact on persuasion: A quantitative assessment creates a hierarchy of appeals. Journal of advertising research, 57(3), 305-318.‏

    Hornik, J., Satchi, R. S., & Rachamim, M. (2019). The joy of pain: A gloating account of negative electronic word-of-mouth communication following an organizational setback. Internet Research, 29(1). 82-103.
    The paper was chosen by the Editorial Team of Internet Research for the Outstanding Paper Award.

    Hornik, J., Rachamim, M., & Grossman, O. (2021). Ripples of contempt: aversive responses to others (mis) fortunes. Motivation and Emotion, 45(6), 809-817.‏

    Hornik, J., Rachamim, M., Satchi, R. S., & Grossman, O. (2021). A dark side of human behavior: development of a malicious sentiments scale to others success or failure. Computers in Human Behavior Reports, 4.

    Song, Y., Berger, R., Rachamim, M., Johnston, A., & Colladon, A. F. (2022). Modeling the industry perspective of university-industry collaborative innovation alliances: Player behavior and stability issues. International Journal of Engineering Business Management, 14.

    Berger, R., Drori, N., Rachamim, M., & Alon, I. (forthcoming). Towards an Emic Model of Business Culture. Competitiveness Review.

    Berger, R., Barnes, B. R., Rachamim, M., & Silbiger, A. (forthcoming). Is Guanxi prevalent across China? Evidence from seventeen provinces. European Journal of International Management.

    Man, T. W. Y., Berger, R., & Rachamim, M. (forthcoming). A social constructivist perspective on novice entrepreneurial learning in business incubators. International Journal of Emerging Markets.

    גרוסמן, א., רחמים, מ., ומן, י. (2021). השפעת הזהות האתנית על העדפות צרכנים: המקרה של ערביי מזרח ירושלים. תיאוריה ופרקטיקה בניהול, 2, 78-58.

    הורניק, י., אופיר, ח., רחמים, מ., וגרוסמן, א. (2021). השפעת מסרים פרסומיים על שכנוע הצרכן: פרסום רגשי לעומת פרסום שכלתני. תיאוריה ופרקטיקה בניהול, 12, 35-52.

    Chapters

    Ofir, C., & Rachamim, M. (2011). Processing of price information. In J. N. Sheth (Ed.), Legends in marketing. Sage Publications IndiaPvt Ltd.

    Rachamim, M., Graguer, S., Grossman, O., & Ofir, C (Ed.). (in press). New directions in behavioral pricing and introduction. In New Directions in behavioral pricing. World Scientific Publishing.

    תאריך עדכון אחרון : 13/04/2023